måndag 5 maj 2014

Resfeber

Nu börjar det närma sig på riktigt! Bara några dagar kvar innan det är dags att glida ner till Italien och ställa ut min konst! Riktigt roligt. Kommer så klart inte ha med mig färgen hemifrån utan det fixar min agent så den köps in på plats där nere. Och eftersom ytan är stor och säkert också suger mycket färg så blir det några liter som behövs! Och här är beställningen!



Är som synes en hel del färg!... ;) Men har i stort sett bara tagit grundfärgerna eftersom jag inte kan Italiens färgkodnings system. Och kommer då istället blanda fram de nyanser jag behöver.


En del av förberedelserna inför resan var att köpa en ny resväska. Så jag köpte en "stor & lila"... ;) Lila kanske inte är världens mest "manliga färg" men jag gillar den, så lila blev det!



Detta är framsidan på mitt resande konstverk! ;) Får se hur pass bra det håller med tiden men har i alla fall lagt på säkert 10 lager klarlack som skydd!


När jag sen nu inom snar framtid kommer resa lite kors och tvärs och hit och dit runt klotet och ställa ut min konst så kommer min väska säkert blanda sig med många andra lila väskor också! Och för att då enkelt kunna urskilja vilken av dom som är min så gjorde jag den som synes till en äkta SÄKER!... ;)



Och detta är då såklart baksidan!. Hade gärna valt att göra någon av sidorna med ett av mina formfyllda lady motiv men kom sen på att väskan då t ex. med största säkerhet INTE skulle släppas in i Dubai i oktober! Och det vore ju lite synd! ;)



SÄKER


2 kommentarer:

  1. Du kommer garanterat att ha den finaste väskan som har landat i Italien.
    STORT STORT lycka till med allt!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Maud!... :)
      Ja den kommer i alla fall vara lätt att känna igen! ;)
      Och är faktiskt himla nöjd med resultatet... :)

      Radera