måndag 10 juni 2013

No.57

Då hänger man på vernissage igen då! Denna gång på en samlings utställning där max formatet är 30 x 30 cm! Och max antalet är 3 stycken//Konstnär!






Whohoo! För mig är det en utmaning kan jag säga! Måla på en så liten duk som 30 x 30 cm är verkligen ingen lek när man som jag gillar att ta ut svängarna i målandet!






Fick för några månader sedan uppdraget av Riccardo att måla 3 st så små. Målade då 6 st som han sen valde ut de 3 av till utställningen, de andra 3 små säljs nu av Hammarby Konsthandel. (se länk)



Riccardo och jag diskuterarandes kommande gemensamt samarbete!



Utställningen öppnade med vernissage i Lördags och pågår fram till Fredag. Så har du möjlighet att ta dig dit under veckan tycker jag absolut du ska göra det! Och kolla in mina och alla de andra utställarnas många jätte fina och bra tavlor! // Gallery Quirinus (se länk)






En kul grej med denna utställning är även att man kan rösta på den målning man tycker är bäst! Och röstningen kan man göra på plats i galleriet ELLER via nätet! Så rösta och var med och utnämn en vinnare bland de många mycket bra målningarna! Menar nu absolut inte att du "måste" rösta just på mig! ;) // Gallery Quirinus (se länk)






Priserna om man vill köpa en av målningarna är dessutom denna gång satta till ett mycket human nivå just för att så många som möjligt ska känna det är ok att köpa och hänga ett original på väggen i sitt hem utan att för den skullen behöva försaka något annat! För att ha ett original på väggen är så himla mycket roligare och mer livfullt än t.ex en affisch eller någon av IKEA´s Miljard upplagor!



Lycka till nu i röstningen! :)


\\//\\SÄKER//\\//

2 kommentarer:

  1. Va kul med utställning igen. Jag gillar dina tre små tavlor jättemycket! Skulle kunna tänka mig att ha alla tre hängades på väggen hemma.
    Så kul för dig Magnus!
    Stor kram

    SvaraRadera
  2. Va kul!...
    Tack Charlotte! :)
    STOR KRAM Tillbaka :)

    SvaraRadera