onsdag 12 juni 2013

No.59

Tema la Spania fortsätter! Gjorde idag en till målning som i alla fall för mig är "Spansk Amore" Anledningen att jag börjat måla åt det hållet är ju att jag har möjlighet att vara med på utställning i Spanien tema. OM jag lyckas få fram något som passar. Och känner nog att jag är på god väg att lyckas med det!



På bilden är grundformerna lagda. Och efter det börjar det egentliga skapandet!
(Format 60 x 80 cm //pannå // duk)



Det är en underbar känsla att ge sig på något nytt att måla! Och hade inte Riccardo bett mig prova så hade jag förmodligen inte kommit på det själv över huvudtaget! Och då är det extra kul! Dels för att det helt enkelt är kul att måla lite andra nya former, men också för att jag känner att jag har förmågan att få fram känsla i en väldigt annorlunda stil mot vad jag målat tidigare.




Detta är alltså samma målning men i vad jag anser färdigt skick! Med färg får man djup i målningen och så kan man framhäva formerna på ett så mycket mer självklart
och uttrycksfullt sätt!


Så nu är det bara att anta fler utmaningar och köra på!



\\//\\SÄKER//\\//


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar