måndag 24 juni 2013

No.61

Målade i går en tavla i format 70 x 140 cm //pannå//duk. Plåtade den lite snabbt bara och la den på FB. Men kände mig lite osäker på om jag verkligen lyckats få fram den intensitet i det abstrakta motiv som jag ville förmedla. Så när jag efter en stund målat på en annan målning och åter igen satt och begrundade den första målningen bestämde jag mig på stört att helt göra om den där och då!




Version 1



Så det gjorde jag! Och nu till det festliga och konstnärliga dilemmat! Fick väldigt positiva FB reaktioner på 1:a upplagan och efter en stund en direkt köpsignal! Men då var det ju redan som det var! Och målningen fanns inte längre kvar! Men det positiva i det hela är ändå att det även var många positiva signaler på den 2:a versionen. Och just det jag pratar om nu är något man måste kunna hantera som konstnär och att själv våga ta beslutet om ens målning är bra eller dålig. För när man sen hänger på väggen hos människor som köpt min konst så vill jag hänga där MED stolthet!





Version 2



NU närmar sig nästa vernissage med stormsteg! På lördag mellan kl.11.00 - 15.00 är du jätte välkommen till GALLERY QUIRINUS i Köping för att se 5 av mina Spansk Tema målningar IRL. Och för den som vill och kan är det på lördag från kl.18.00 även Spansk Sangria fest på galleriet.



\\//\\SÄKER//\\//


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar