måndag 17 juni 2013

No.60

60:e Inlägget!... Och alla inlägg bara gällande konst! Dessutom under inte allt för lång tid! Det är inte illa! MEN nu ska det inte handla om antalet inlägg!




Spanskt Tema! Men i extrem abstrakt tolkning på mitt sätt. Format 70 x 100 cm




Tänkte istället skriva lite mer om mitt skapande för ovanlighetens skull! Skämt och sido så tänkte jag skriva lite mer om det spanska tema jag målar i just nu inför vernissagen om ett par veckor! Hade i går egentligen redan gjort de 5 målningar till antalet som jag fick uppdraget att måla just till denna Spanska utställning. Men sen är ju jag som jag är! Varför nöja sig med bara 5? När man kan måla några till?




En Spansk speleman med en dansande och njutande frodig kvinna! Format 100 x 100 cm




Så idag/kväll målade jag 2 till! Jag gillar att spetsa till och leka lite med det traditionella spanska, och har därför gjort en relativt extrem abstrakt tolkning med den ena målningen! Ska bli kul att se Riccardos reaktion på den och se om den kommer med på utställningen eller inte!





Och till sist "lilla jag" med skapar lust i ateljén ;)



Har nu alltså gjort 7 st i la spania temat. Och vem vet! Kanske kan få plats med någon mer än de 5 som var tanken från början! Sista bilden här är från i går eftermiddag och visar mig själv In Action!... ;)



\\//\\SÄKER//\\//

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar