onsdag 9 april 2014

Det växer på duken

Rubriken är "som höres" lite kryptisk! Men det är faktiskt precis så det fungerar!


Man har en ide och så sakta men säkert och bit för bit. Streck för streck och med linje för linje och med färg efter färg så växer målningen fram!... Här kommer en rad bilder på en målning i mitt EMOTION Tema som "kom till mig" härom natten i ateljén. Och som illustrerar i alla fall några av de olika stegen...



En tom duk med enbart lite vit akryl format med målarkniv i de linjer som jag just då kände för



Här har det kommit till lite mer färg! Men skulle vilja säga att det är omöjligt att förstå vad jag vill få fram!



Här har jag börjat jobba fram de former som jag hade tänkt.



Och så här ser målningen ut några timmar senare i sitt färdiga JAG!

Och om "DU" känner dig sugen att måla!?! Så är det bara att sätta igång!... ;)
ALLA som vill KAN!


SÄKER


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar