tisdag 8 april 2014

Mot Nya Mål

I går hämtade jag upp de kvarvarande målningarna efter STOCKHOLMS KONSTSALONG och fick hjälp hem med dom... Himla vingligt annars att ta dom med på pendeln i rusningstrafik! Stort tack Maud!


Skapandet fortsätter och målningarna till utställningen i Italien // Pisa // Fuglia // Toscana är lämnade till min agent för transporten dit ner.



Vespa Damen på bild är en av de målningar som just nu är på väg ner till Toscana utställningen.


Har även överlämnat målningarna som ska skickas till New York utställningen. Men skapandet fortskrider som sagt och är nu inne i en lite experimentell fas i mitt målande! Eller att säga "nu" kanske är lite fel! Man kan utan tvekan säga att jag ständigt utvecklar och experimenterar i mitt målande! Man får ju inte "dö nyfiken"... ;)



Denna Dam står just nu och torkar ute i ateljén. Har här jobbat lite annorlunda mot tidigare. Men jag hoppas man fortfarande kan känna den "rofyllda lusten" 


Men hur mycket jag än experimenterar så kan man "alltid" se att det är en SÄKER. Från min allra första målning till den målningen någon gång i framtiden som kommer bli min sista så ska man alltid se och inte minst "känna" att den är skapad av mig!







SÄKER


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar