fredag 18 april 2014

Färg Färg Färg!...

Färg är himla spännande! Ibland känner man inte för så stor variation utan mer ton i ton. Men oftast målar jag med stora färgkontraster. Och ibland i riktigt extremt stora färg variationer!...


Här kommer en liten bild kavalkad från grunden och till den nu färdiga målningen! Gjorde även en ändring efter att jag kände mig färdig första gången!



Här är lite enkla grunder på målningen som är 70 x 90 cm



Och denna bild är den s.k. CLOSE-UP som jag lade på FB när jag trodde mig vara klar!



Denna bild är den 1:a versionen. Men när jag visade den för min kära fru och hon undrade om det var meningen att näsan skulle se ut som ett "tryne" så var det helt enkelt bara att göra om!... ;)



Så efter "trynet" gjorde jag om den markant med mycket ny färg men behöll tonerna samtidigt som jag förstärkte linjerna rejält och såklart gjorde om näsan!... Man kan se väldigt mycket i denna målning!... Men det jag hoppas ska vara mest tydligt är en "STARK INTIMITET"


I dag råkar det dessutom vara långfredag! och med andra ord PÅSK AFTON i morgon!... Vill därför passa på att önska alla en riktigt "vårig" och mysig PÅSK!... :)





SÄKER


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar