tisdag 7 maj 2013

No.44

Varför målar en konstnär det hon eller han målar?



Ja varför målar jag egentligen det jag målar?



Jag tycker att det är en väldigt spännande frågeställning!








Vad det gäller mitt skapande så tror nog många att det ligger lite "lust" i det hela eftersom jag målar mycket nakna kvinnor. Och det är så klart alldeles rätt! Självklart gillar jag kvinnor! Jag älskar kvinnor! Men i målningen så känner i alla fall jag att jag skapar innerlighet och värme, och försöker så mycket det går med hjälp av former, färger och poser att framställa starka attitydsfulla damer.








Och gällande "lust" så vill jag inte bara ha lite sådant i mina tavlor utan tvärt om så mycket det bara går! Men inte sexistiskt, platt och livlöst utan istället på ett starkt, platstagande men också varmt och lustfyllt sätt!








Sen målar jag ju ibland även ändå mycket mer abstrakta alster, och det gör jag ofta för att rensa formerna ut ur huvudet.



\\//\\SÄKER//\\//

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar