söndag 19 maj 2013

No.49

Det är en underbar känsla när lusten vaknar för något nytt att måla som man kommit på! För mig jobbar min konstnärliga sida ständigt med att söka efter nya motiv och former, och när man dessutom går lite utanför boxen och ger sig på att försöka måla något som för en själv är 100% nytt så är det extra kul. Precis så var det med målningen i mitt förra inlägg!








Så då spann jag så klart vidare lite på temat ansikten, och målade då detta alster i format 100 x 70 cm. Det är som synes väldigt mycket mer föreställande än vad jag brukar måla, men ändå på ett väldigt abstrakt sätt!




Denna målning befinner sig just nu långt från mig! Den hänger på en konstutställning i Fuglia/Toscana utanför Pisa/ i Italien som arrangeras av Riccardo. (format 90 x 70cm//pannå//duk) Vernissagen var i går, men kunde tyvärr inte medverka personligen denna gång! Totalt har jag med 3 målningar, och enligt Riccardo var 2 av dom i princip redan sålda innan dom hänges på plats, så det ska bli spännande att se
om någon av dom kommer hem igen! 




Kommer definitivt bli fler av den typen av målningar framöver!... Men ska så klart inte sluta måla de tidigare formerna som jag älskar att skapa!



\\//\\SÄKER//\\//

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar