onsdag 22 maj 2013

No.52

Oftast målar jag relativt stora målningar, men varför det är så kan jag inte riktigt svara på. Men tycker helt enkelt det känns bäst med stora rörelser i min målning. Men tidigare i våras fick jag till uppgift av Riccardo att måla 3 st 30 x 30 cm målningar till en utställning på Gallery Quirinus den 7/6. Jag målade då 6 stycken. De som inte Riccardo valde ut tog istället Hammarby Konsthandel hand om för att sälja.








Efter det sen har jag köpt på mig flera mindre dukar för att även kunna måla "smått" Och alstret här ovanför gjorde jag för några dagar sedan på just 30 x 30 pannå. Och det fungerar ju bra att få fram rätt känsla och stämning även om målningen inte är så stor! Så det blir nog lite mer i den zicen framöver också. En fördel är självklart att kostnaden blir mindre, och att då fler kan köpa.



\\//\\SÄKER//\\//


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar