tisdag 14 maj 2013

No.48

Detta inlägg handlar om lusten att vilja måla mer! Jag är som person sådan att jag gärna vill lära mig mer och utveckla mig både inom de områden jag kan relativt bra sedan tidigare, men också inom helt nya områden. Har dessutom förmånen att sällan vara rädd för att kasta mig ut i den okända världen, utan nästan precis tvärt emot.




Detta är som synes själva skiss grunden där jag helt enkelt
dragit upp linjerna och proportionerna på duken 



Så även med konsten. För det första att jag överhuvudtaget började måla. Sen att jag målar på det utstickande och som jag märkt på reaktionerna även ofta uppseendeväckande sätt.




I nästa steg har jag här bestämt och jobbat fram själva färggrunden och
även fördjupat linjer och framhävt former



Och nu har jag verkligen gett mig på något som jag nästan bävat inför! Nämligen att porträttmåla, men absolut inte på det traditionella sättet där det ska vara så lika originalet som möjligt.




Och så här blev den färdiga målningen! Hoppas min kära lilla syster också uppskattar den, eftersom hon i detta fall var ovetande modell! ;) Likheten mellan färdigt alster och original bilden kan absolut ifrågasättas. Och min skissgrund tycker jag själv i alla fall är mest likt originalbilden, men det är som jag nämnde tidigare inte den tekniska bildlikheten jag vill fånga, utan istället vissa karaktaristiska drag och former!



För mig blir det traditionella lite tråkigt! Så jag gör det på mitt alldeles egna sätt! Precis som vanligt! Rent tekniskt jobbar jag ungefär som med mina andra målningar och motiv, skillnaden är att jag här är lite mer försiktig och nogaräknad i mina penseldrag! Så framöver nu kommer det komma lite mer inom detta tema!



\\//\\SÄKER//\\//


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar