tisdag 2 april 2013

No.25

Färger!... Färger!... Färger! Av alla de sorter... I ett kaos som för den oinvigde ser ut som ett himla bombnedslag!


 
Tavlan målad 2013-04-01 Och är ett väldigt bra exempel på mitt organiserade kaos!



Men något kaos är det faktiskt inte, utan jag har så klart full kontroll på dom allihopa. Det som är allra viktigast är så klart att veta hur dom reagerar tillsammans.




Några av de billacker jag använder



Inte minst också hur dom reagerar tillsammans i torkningsprocessen från nypålagd till torr! Och det är den självupplevda och utprovade kunskapen jag använder i mitt skapande.




Och några av de våta färger som appliceras på dukarna



Att sitta nöjd och känna "det gjorde jag bra" måste man få unna sig oavsett på vilket sätt man skapar! Men när jag färdigställt och utövat lite "egenberöm" med en tavla som jag känner mig riktigt riktigt nöjd med så blickar jag vidare på nästa tomma duk som står på tur! och genast börjar idéerna om vad som ska skapas på denna nya duk "snurra" i tankarna




Och så ytterligare lite spraylack!



Och den rastlösheten som det säkert kan uppfattas som passar mig och mitt skapande väldigt bra! Dessutom driver det mig ständigt framåt i mitt konstnärsskap på ett för mig positivt sätt.




Denna målning föddes även den 2013-04-01. Kan om inte annat ses på färgvalet




\\//\\SÄKER//\\//


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar