lördag 27 april 2013

No.40

Lördag kväll som det är kommer här inlägg nummer 40!



Varför målar man det man målar???



Svar .1. Hmm... Ja säg det!...
Svar .2. För att det är det jag kan!...
Svar .3. För att det är det jag vill!...



Anledningen till denna lilla frågeställning är att jag fick en liten uppmaning (på ett snällt sätt) av en bekant/släkting igår via FB att kanske måla något mer än det jag gör... Kanske lite båtar, ekor och grejer eftersom även båt och sjöliv för mig är ett stort intresse.




Damen på bilden är i format 70 x 50 cm och målad på pannå//duk




Personen i fråga vill väl!... Men en förklaring varför jag målar det jag gör är att det just bara ÄR JAG SOM MÅLAR SÅ!...  Och att det dessutom går hem hos de som lever på sitt konstkunnande, och inte minst även går hem hos alla de som redan köper mina tavlor är en bra förklaring till varför jag fortsätter skapa mina yppiga motiv.



Men den viktigaste förklaringen till att jag målar som jag gör, är att jag VILL måla så! Och att jag mår bra av det!... Ibland ploppar det även fram något mer crazy och ändå mera abstrakt på duken, och det är JAG det också... Och även det för att JAG vill måla just det!... just då!... ;)



\\//\\SÄKER//\\//


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar