måndag 15 april 2013

No.34

Måla... Måla... Måla! Det vore trevligt om man kunde göra det! Men nu är ateljén under ombyggnad så att måla går inget vidare för stunden, men snart så. Siktar på att bli klar under fredagen så jag kan premiär måla lite på fredag eftermiddag.




Denna målning gjorde jag för någon vecka sedan och vad den föreställer är upp till var och en att upptäcka, men för mig utstrålar den rörelse och  energi men på ett stillsamt sätt.




Funderar även på att bredda mitt skapande lite! Mer plats i ateljén öppnar ju upp för lite annat också om man vill. Det jag tänker närmast på är skulptering, för det vore det riktigt kul att få prova på. Och eftersom jag gärna kastar mig ut och provar nytt som jag nämnt tidigare så är det egentligen bara att köra på!



Skulpturen på bild tycker jag mycket om, och förmodligen är det i denna typ av form som även jag kommer att försöka skapa när jag kommit igång med skulpterandet,
men säkert inte lika bra, i alla fall inte från början. Sen kommer jag
också att göra lite mer och större former. 




Men vad ska jag skulptera? Hmmmm... Svårt att säga på rak arm. Men en kvalificerad gissning skulle nog falla på former! För som ni märkt så gillar jag att måla former på duken, så varför då inte också skulptera dom! Men först nu ska ateljén byggas färdigt!




\\//\\SÄKER//\\// 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar