tisdag 9 april 2013

No.29

Har i dag fått ytterligare mer positiv feedback från folk inom konstvärlden. Hade ett givande möte med Elizabet Bellange som äger och driver Galleri Bellange i Vasastan/Sthlm. Hon sa precis som Daniel/Hammarby Konsthandel och Riccardo/Gallery Quirinus att det jag gör har ingen gjort tidigare, och även att det är bra! Jätte kul!




Jag älskar att skapa föreställande med former men ändå till viss del abstrakt,
men ibland är det skönt att bara låta fantasin och energin explodera!




Det är fullbokat nu tyvärr resten av detta år, men hon föreslog en 10 dagars utställning i början av april 2014. Så det är väl egentligen bara att boka och köra! Kostnaden är relativt hög, men det är ju ändå Sthlm. Och förhoppningsvis bör det kunna bli lite sålt även där som finansierar det hela. Sen säger hon sig även sitta på bra kontakter för exponering i media på både DN och Svenska Dagbladet, förutom alla övriga tidigare kunder och konstköpare som hon handlat med sedan 1991 när hon etablerade sig i Sthlm.




Här ser man lite tydligare mitt senaste abstrakta verk i strl 80 x 100cm som kom
till i Söndags kväll, och precis som vanligt kan man om man vill, urskilja ett
motiv som för olika betraktare kan gestalta olika känslor och olika former 




En av de positiva saker hon sa idag när hon fick se ett 15-tal blandade alster IRL ur min produktion var att hon tyckte jag behärskade alla de olika motiven och stilarna jag målar väldigt bra i både känsla och teknik trots att jag är AUTODIDACT (självlärd) Jag för min del tror att just det är själva poängen! Självlärd och att vågar sticka ut och skapa annorlunda.



\\//\\SÄKER//\\//


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar