måndag 8 april 2013

No.28

Marknadsföringens vara eller inte vara råder det garanterat delade meningar om inom konstnärskretsar, och det är egentligen inte så konstigt eftersom vilken person och vilken sorts människa som helst kan vara konstnär, och åsikterna går därför isär.








Jag är som person sådan att jag blir glad av att visa det jag skapat, ändå gladare blir jag såklart när betraktaren gillar det jag med mina egna händer framställt efter lust och tanke Och gladast blir jag självklart när betraktaren gillar det så mycket att dom köper tavlan och dekorerar sitt hem med den. Finns dom vet jag som tvärtom knappt vill skilja sig från sina målningar, och det tycker jag också är förståeligt, för att man lägger verkligen sin själ i det man skapar, oavsett om man skapar stort eller smått, eller skulpterar eller målar. Så jag tror variationen helt enkelt beror på vad man är för människa.








Jag är en relativt social person som tycker om nya utmaningar och ganska obehindrat och utan allt för mycket eftertänksamhet fattar beslutet "go" om något verkar kul och lite utmanande. Precis som med mitt målande. Tror även man som betraktare kan se det i mina verk att jag inte målar speciellt fegt och eftertänksamt, utan oftast mer vidlyftigt och positivt. Så ser jag själv på mitt målande i alla fall, och jag hoppas du håller med.








Bilderna här i inlägget är från nu i kväll när jag var och hängde mina tavlor som en lite mer permanent utställning hos BålstaDoktorn (se länk) Kommer förnya utställningen vartefter de säljs eller hängt för länge, och har redan fått mycket och positivt gillande från läkare och övriga som jobbar där. Jätte kul! Ska bli kul att höra från dom sen vad det blir för reaktioner från övriga besökare, för min konst skiljer sig väldigt mycket från de tavlor som hängde där innan, de var betydligt mer stillsamma i sin utstrålning. Tack Pia för att du ordnade den här möjligheten, ska bli kul och spännande att se hur det artar sig.



\\//\\SÄKER//\\//


2 kommentarer:

  1. Vad kul! Hoppas det går som sist, nästan slutsålt! Håller tummarna :-D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tummhållningen Lena :) Ja det vore kul :) men om inte annat så muntrar mina målningar förhoppningsvis upp besökarna om dom känner sig lite nere och sjuka :)

      Radera