måndag 29 april 2013

No.41

Kurvor och former i överflöd! Var förstås inte just överflöd jag tänkte på när jag målade detta alster, men har en tid gått och funderat på att måla just en grupp med människor.




Detta blev det färdiga resultatet! Formatet är 100 x 80 cm och är målad på
extra kraftig pannå//duk.




Och nu kom jag äntligen till skott. Var lite fundersam innan hur det skulle gå att få till, men jag tycker att det fungerade relativt bra. Och tror nog att man fortfarande kan gissa att det är just jag som målat den.




Här är en bild på de allra första linjerna i målningen.




Som jag hoppas alla kan se, så är det en grupp kvinnor, även om alla behag inte är så tydligt framställda. Men något jag försökt göra extra tydligt är deras attityd. Tycker även att jag lyckades få fram den tysta men känslosamma kommunikation som deltagarna i målningen har.




\\//\\SÄKER//\\//


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar