söndag 14 april 2013

No.32

Säkerhet och hälsa när man målar är för mig i alla fall inte nummer 1 i prioritering. Eller rättare sagt det har inte varit det! Men nu ska det bli det. Till ateljé använder jag en del av garaget som från början var arbetsverkstad med vägg ut mot övriga garaget, och har egentligen bara flyttat in staffli och färg och kört igång. Och som ventilation när jag använder billack har jag helt enkelt bara ställt upp dörren!



Detta är kanalfläkten jag tänkte köpa och installera för hälsans skull.



Men nu när efterfrågan av mina målningar successivt ökar så behöver jag helt naturligt måla mer och mer och utsätter mig då för vad sunda förnuftet säger garanterat skadliga nivåer av det lösningsmedel som lösgör sig i själva appliceringen med billack och innan den torkat. Så nu ska jag montera in en frånluftsfläkt där man har själva insuget precis vid/ovanför duken jag jobbar med så de skadliga ångorna sugs ut istället för att jag andas in dom i lungorna.




Många sköna former hoppas jag kunna producera i min ny stylade ateljé!



Ska även i samband med detta tömma utrymmet och bygga upp och inreda det som den ateljé det faktiskt är och fungerar som idag men på ett mer praktiskt och användarvänligt sätt. Så när det är klart ska här skapas och målas extra mycket och extra bra målningar!



\\//\\SÄKER//\\//


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar