måndag 18 mars 2013

No.12

Varför vill man vara konstnär? Den frågan kanske är konstigt ställd eftersom jag som konstnär ställer den! Men jag menar verkligen precis vad jag säger!... Varför vill "en konstnär" vara just konstnär?




Bilden är från min allra allra första lilla lokala utställning i Bålsta som jag var med på. Fick hjälp av min konstnärs kompis Maud att välja ut vilka målningar som skulle med. Nervös som bara den innan! Men det gav mersmak!




Svår fråga jag vet! Om jag tänker efter ordentligt så är det gällande mig själv och mitt egna skapande i alla fall ett sätt att uttrycka mig. Ett sätt att få visa upp något som jag skapat av lust och vilja. Ett sätt att visa upp vem jag egentligen är. Ett sätt få utlopp för en massa käslor och skapar glädje som liksom bubblar i kroppen!... Så det är för mig, vad "konstnär" är!... Och när dessutom andra medmänniskor uppskattar och tycker om det jag skapar så är det extra kul och lustfyllt! Ett stort tack för det!



\\//\\SÄKER//\\//



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar