söndag 24 mars 2013

No.16

Att måla är verkligen att skapa. Och vad man för stunden vill skapa är oerhört olika! I alla fall om man har många olika grenar i sitt skapande.



Målade för några dagar sedan denna (60 x 60 cm/pannå) skapelse som utan tvekan passar in i den abstrakta kategorin av målningar. Men även om den är abstrakt har den mycket av både "budskap" & "föreställande" i sig.


Ibland känner jag bara för att köra på! Och då blir det oftast abstrakt, men kan komma lite feminina former även då ibland, men som sagt oftast abstrakt. Medan mina skapelser med mjuka former kräver mer förberedelse. Och just det fria i mitt skapande är jag väldigt nöjd med. Att helt enkelt "bara" måla det jag själv vill! När jag vill! Och Det jag vill!



\\//\\SÄKER//\\//


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar