fredag 15 mars 2013

No.9

Färg och form är underbart trevligt, kul, mysigt och kan även vara lite spännande! Eftersom jag fullständigt älskar att skapa och måla så håller jag relativt hög produktionstakt, men att kalla det produktion känns egentligen för mig väldigt fel! För det är ju inte direkt några IKEA möbler eller liknande man skruvar ihop i ett rasande tempo! Utan vad jag menar med produktionstakt är förstås att jag målar ofta. Ja faktiskt nästan varje dag! Och det beror på att det är så himla himla kul och lustfyllt att med färg och form få illustrera och uttrycka en "känsla" eller en "lust"




Denna dam i size 67 x 87 cm var med på vernissagen och döptes av Elisa/Gallery Quirinus till "GUDINNAN" Hon satt där placerad så att solen lyste in på henne från sidan vilket var mycket effektfullt.



Efter vad jag har sett så spårar många konstnärer in på en enkelriktad väg i sitt skapande, och det kan förstås bero på många olika saker, allt ifrån att dom kanske inte kan eller vill måla något annat än det motiv eller stil dom målar, eller som det troligen och förhoppningsvis kan vara så "älskar" dom fullständigt en typ av motiv. Är så klart väldigt individuellt för varje konstnär, allt från "liten röd stuga på äng" till "träd i skogen" Och många gör så klart fantastiska målningar inom sitt respektive område! Jag för min del målar ju abstrakt med en del motiv mer eller mindre föreställande, och det trivs jag väldigt bra med! Och har ju även stor variation i mina motiv vilket jag tror är en förutsättning när man producerar i min takt!



\\//\\SÄKER//\\//

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar