onsdag 20 mars 2013

No.13

Tänk vad mycket olika motiv det finns att välja mellan när man är konstnär. Man kan ju faktiskt måla i princip precis vad som helst! Det finns enligt mig bara några enkla men oerhört viktiga regler!



Nr.1     Man ska bara måla det man själv vill måla!

Nr.2     Man måste kunna stå för det man målat!

Nr.3     Finns nog föresten ingen nummer 3! Men en bonus efter nummer 1 & 2 är att "om" folk tycker om och uppskattar ens egenskapade konst som man skapat efter eget tycke och smak så är det en oerhört stor bonus!



Himla kryptiskt skrivet kanske. Skrev i ett inlägg förrut om hur många konstnärer det sitter i sina små krypin runt omkring och aldrig syns! Och nu knyter jag ihop det lite! Jag tror dom sitter där och aldrig får ut sina verk eller kanske rättare sagt inte "vågar" få ut sina verk för att dom är rädda för reaktioner från betraktaren om det dom skapat!



Detta är en absolut abstrakt målning, men i mina ögon även väldigt föreställande. Den är varm, mysig och rund i formerna! men vad föreställer den?

Igår kväll när min fru och vår granne Sanna tillsammans såg den för första gången så hade dom alla möjliga vinklingar på ett seriöst sätt om vad det var jag målat, men ingen av dom såg från början vad jag såg. Jag brukar ju inte avslöja vad det är jag ser i det jag målat, men gör här ett undantag!

Jag har målat en kvinna som ligger med överkroppen åt vänster med ryggen mot betraktaren och mitt i bild ser man hennes stjärt med höger ben uppdraget framför sig.
(döljs av kroppen) Det är det som är så roligt med konst! Några kurviga linjer på en duk, kan föreställa så många olika saker för olika människor!



Jag är ju faktiskt lite tvärtom! Jag vill inget hellre än att få ta emot reaktioner! Vill väldigt väldigt mycket att "du" och andra ska säga precis vad ni tycker och känner om mina tavlor! Är självklart absolut mest positivt om man tycker om det jag gör, men det kan så klart inte alla göra. Så var inte rädd att inför mig säga vad du tycker!... Jag tål det! och dessutom är det för mig utvecklande med konstruktiv kritik!



\\//\\SÄKER//\\//



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar