torsdag 14 mars 2013

No.8

Skapandet som konstnär är väldigt olika i olika sammanhang och tidsperioder... Det påverkas inte minst av ens personliga befinnande på - eller plus + skalan... Ibland känner man helt enkelt inte för att måla!... Och andra dagar så fullständigt bara spritter det i kroppen i längtan efter att få sätta sig i ateljén och låta händerna och sinnet få dränka in den tomma duken med färg och form!...



Men ibland kan lusten ändras på 2 sekunder precis som den kan inom andra områden... Man ändrar sig helt enkelt!... Precis så var det för mig i kväll... Lusten att skapa fanns inte!... Men jag gick ändå ut i ateljén och kände av stämningen... Och så helt plötsligt så fick jag en idé och satte igång!...




Här på bild är alstret (50x70cm/pannå/duk) som jag målade i kväll när lusten först inte fanns... Men när den vaknade så vaknade den rejält och inte minst starkt!...




Att måla och skapa är precis som jag nämnt här tidigare,  lite som att våga släppa på gränserna! Och inte bara gränserna... Utan att släppa på alla måsten och "bara vara"... Tordas hoppa utan att exakt veta var man ska landa!... Det borde alla göra ibland!... För det är något man oftast mår bra av.  För även om "lös släppandet" för alla inte mynnar ut i en färgexplosion så är det ändå nyttigt att våga prova flyga!



\\//\\SÄKER//\\//


2 kommentarer:

  1. Åh! Den där gillade jag! Den kanske skulle platsa i vårt nyrenoverade vardagsrum. ;)

    SvaraRadera
  2. Hej Cathrine!... Va kul! :)
    Har några till nygjorda som är mer åt det abstrakt färgglada hållet.
    Hoppas att någon av dom kommer passa in! :)

    SvaraRadera