onsdag 13 mars 2013

No.6

Ofta när jag sätter mig i ateljén för att skapa så har jag precis klart för mig vad jag ska måla... Ibland med en skiss där jag dragit upp lite linjer som jag vill framhäva...



Men ibland vill jag skapa helt ur känsla utan att tänka ut något innan... Det kan bli fullständigt fiasko med något som jag sen vill måla över och börja om med... Men ibland blir det riktigt riktigt bra! Oftast är det just väldigt abstrakta målningar som kommer ur min rent impulsiva del av målandet som jag precis beskrev...



Målningen 60 x 60cm och målad på pannå gjordes klar i kväll och står nu på tork i ateljén, och den är ett exempel på den mer abstrakta delen av mitt skapande... Min tanke med motivet är lite hemligt som jag nämnde tidigare, men någon läsare kanske kan se samma sak som mig... vore i så fall kul med en kommentar. 




Men även om de är abstrakta så ser jag något i målningen som jag vart efter skapandet fortskridit försökt framhäva... Och ofta ser andra det också... Men inte alltid samma sak som jag själv skapat efter... Det är en av anledningarna till att jag inte döper mina målningar med namn... Utan istället med nummer... För jag vill verkligen inte hindra betraktarens fantasi!...


\\//\\SÄKER//\\//


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar