måndag 25 mars 2013

No.17

Här kommer det egentliga första inlägget som inte handlar om mina egna tavlor. Konst är så mycket mer än bara min egna vinkling av det hela!



Precis som texten i bilden säger så berättar konstverk, jag skulle nästan vilja dra det så långt som att säga att konstverk "talar"... För den känsla man får i kroppen när man ser ett verk man tycker om skulle förmodligen inte infinna sig om man inte "just då" såg verket! Och dessutom så stannar förhoppningsvis känslan kvar i kroppen och "berikar" välbefinnandet länge!



Om man väger ordet konst i munnen så känns det kanske inte så tungt, men om man lägger in allt med skapande gällande tavlor, skulpturer, keramik, byggnader + designade nytto saker och ting i ordet konst så blir ordet "konst" väldigt tungt och maffigt!



Här är en målning jag googlade fram. Mig personligen skänker den inget välbefinnande, men det jag gillar med den är att det växer fram mer och mer saker och intryck i den vartefter man tittar på den! Precis som jag pratat om gällande en del av mina egna
"halv abstrakta" målningar.



När man dessutom tänker efter varför det över huvudtaget finns konst, och tankarna sakta börjar formas i huvudet att konst finns just för att vi människor vill ha det! Inte för att vi i egentlig mening behöver det, utan just bara för att vi  "vill ha det"



Denna målning är som synes betydligt mer traditionell och väldigt "föreställande" på ett i alla fall enligt mig väldigt trevligt och rofyllt sätt. Lite avstressande och skänker
ett intryck av harmoni.



Då det känns extra häftigt att få skapa som t ex i mitt fall en tavla för att utsmycka någons hem, och för att dom köper den för att dom tycker om den, och mår bra när dom ser den! Är hur kul och berikande för den egna själen som helst! Så tack alla ni som köpt och kommer köpa mina tavlor!


\\//\\SÄKER//\\//


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar