tisdag 12 mars 2013

No.5

Bra Konst!... Dålig Konst!
 
 
Traditionell Konst!... Modern Konst!...
 
 
Gripande Konst!... Flyktig Konst!...
 
 
Ledsen Konst!... Glad Konst!...
 
 
Färgsprudlande Konst!... Svartvit Konst!...



Det jag skrivit här är några få personliga reflektioner på konst!... Det skulle gå att skriva 100 fler... Men det specifika här är att det är de yttersta ändarna på konstsnöret inom några områden jag pratar om... från minus till plus eller tvärt om, men på samma skala...



Denna målning är en av de senare bland mina känsloalster För mig uttrycker den innerlighet och värme i det kaos som ofta råder runt omkring oss! Och det jag med målningen vill uppmana är att man ibland måste stanna upp i "ekorrhjulet" och "bara vara"



Skalan är olika efter olika personer, och det oavsett vad man har för erfarenhet av konst... ALLA får tycka!... För även om du // jag // Eller vem det än må vara så kan // får // och ska om man vill kunna tycka om konst!... Konst är berikande för själen!... Och det är det för alla som vågar släppa den in på livet... In i sin lilla personliga bubbla... Hoppas så klart att just precis du! tycker om det jag skapar på duk!... Men även om du inte gillar mina tavlor så finns det säkert någon annan som målar och skapar något som du ändå tycker är helt fantastiskt "om du" öppnar dig och låter dig påverkas!...



\\//\\SÄKER//\\//


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar