tisdag 12 mars 2013

No.4

Pratade i förra inlägget om lust och behov!... Båda är mänskliga tillstånd och är dessutom något som styr våra liv väldigt mycket genom tid och rum. Vissa människor kan jag tänka mig inte känner så. Och man måste absolut inte känna så alls, men som konstnär är det ett måste att kunna krypa in i sin "lilla bubbla" och "bara vara här och nu" och skapa efter "lust och behov"




Målningen här ovan är ett bra exempel på fritt skapande... Abstrakt men ändå föreställande och med mycket känsla och inte minst värme som strålar mellan de olika paren. Men också en samhörighet i gruppen med par. Målningen såldes på vernissagen av Gallery Quirinus i Köping, där ett och samma par köpte 3 olika målningar. Så nu hänger den och förmedlar sin varma känsla i deras hem i Köping... Saknar målningen, men har som tur är denna bild kvar.



Apropå Konst... Och Liv & Lust så ska jag nu ta mig ut i min lilla bubbla eller snarare ateljé och skapa i nuet!...


\\//\\SÄKER//\\//

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar