tisdag 26 mars 2013

No.18

Konsten att få sälja sin konst! Låter kryptiskt men är verkligen så! Att få sälja sina tavlor är ingen självklarhet över huvudtaget! Det är till och med så att av alla de som målar så är det få förunnat att få sälja sin konst! Är ännu färre som dessutom kan sälja till priser så att det över huvud taget blir jämnt mellan material inköp och intäkter! Sen finns ju några som lyckas lite bättre och därmed går lite plus.



Bilden är från Hammarby Konsthandels fönster ut mot Ringvägen på Söder i Sthlm där mina tavlor finns för beskådan. Har även en hel del annat som ligger i startgroparna på flera ställen i världen nu med Riccardo Baldelli, verkligen jätte spännande och kul. Först nu Italien med vernissage den 18/5 och en gång till där i höst. ev. sen även Buenos Aires. Kommer även nu under våren genomföra en vernissage/konstutställning i Enköping, extra kul eftersom jag har mina rötter där, återkommer mer med exakt datum, men ser ut att kunna bli i början på Juni.



Jag tillhör den lilla skara av konstnärer som i alla fall "börjar" gå jämnt upp med mitt skapande! och det känns inte alls fel. Men är långt kvar innan man skulle kunna leva på det. Men kan nog ändå säga att det är ett personligt mål jag har! Dessutom är jag som människa av den sorten att jag "tjurar på" tills jag lyckats. Så vi får väl se vart den krokiga vägen leder.



\\//\\SÄKER//\\//


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar