torsdag 14 mars 2013

No.7

Vad är det som gör att man gillar en tavla?... Eftersom jag tycker det är väldigt roligt och energi höjande när människor gillar min konst, så har jag funderat mycket över det!... Har inte inte kommit fram till något regelbrytande och revolutionerande, utan vet nu efter i alla fall lite erfarenhet att det i princip är helt omöjligt att säga vilken typ av motiv en specifik enskild människa ska gilla...



Kvinnan på målningen är i format 90 x 70cm/pannå/duk. Henne skapade jag på söndag eftermiddag och kväll direkt efter jag kom hem från vernissagen på Gallery Quirinus... Hade en otrolig skaparlust efter att det gott så otroligt bra på utställningen!



Men en sak som jag märkt är att det finns skillnader i gillandet av olika motiv mellan män och kvinnor... Kan inte säga det så exakt, men vet i alla fall att kvinnor gillar mina kurviga feminina former som motiv mer än vad männen gör... Kan förstås vara så också att kvinnorna vågar uttrycka sig i frågan på ett mer öppet sätt än männen kanske... Eller så har helt enkelt kvinnor en bättre förmåga att se det innerliga och varma i formerna!... Eller jag vet inte!... Vad tror du?



\\//\\SÄKER//\\//

2 kommentarer:

  1. Hej mannen, kul med den nya bloggen - ska bli spännande att följa. Din iakttagelseatt kvinnor mer uppskattar naket i koss än vad män gör, håller jag helt med om. Jag har hade med några kvinnokroppar och bröstmotiv på mina föreställningar, och de säljer bäst och oftast är köparen en kvinna. Tror det ligger lite i det du antyder, att som man är det inte, i detta feminismens tidevarv, OK att köpa naket. Regissör förmodligen till FIB-Aktuellt och Lektyr.
    GoM

    SvaraRadera
  2. Hej Anders.

    Ja jag kände att jag behövde köra en blogg med bara konst separat från min andra lite mer blandade, för konstintresset bara ökar och ökar!... Får se vart det tar vägen ;)

    Men former kommer jag fortsätta att måla! :)

    \\//\\SÄKER//\\//

    SvaraRadera