lördag 30 mars 2013

No.22

Utveckling i konst och skapande tycker jag personligen är väldigt kul och det är något jag verkligen strävar efter att kunna göra. Men som jag skrivit förrut går jag inga kurser eller liknande för att lära mig av andra, utan jobbar på alldeles själv i min ateljé med mina egna idéer och funderingar, och provar och provar och testar och testar! Och rätt som det är har man skapat något nytt! Och som jag ser det är just den stora fördelen med det hela att jag själv kommit på något "eget". För att "härma" andra har egentligen aldrig varit min stil!.




Damen målades för några dagar sedan och är i format 50 x 70 cm/pannå/duk. Hon är en av de i lite ny teknik & stil som jag nämnde tidigare, men formerna hoppas jag fortfarande lyser igenom och känns igen.



Det är en väldigt skön känsla att få måla sin "egen stil" med sin "egna teknik" på sitt "eget sätt" och få framställa sina "egna motiv" och "former" med bara de naturliga kurvorna och formerna som förebild! Skulle själv kanske dra igång "målar kurs". Men tror det är svårt att lära andra måla som jag själv gör, och framför allt! "vill jag" att någon annan ska härma mig? Enkelt svar på den frågan. Men gör någon det så är det så, och det inget jag kan göra något åt. Vi lever i en fri värld! Men jag kommer i alla fall inte dra igång "kurs" för att lära andra härma! Sen tror jag att i alla fall vissa av kurserna som drivs av "etablerade konstnärer" genomförs enbart för att de ska "bättra på" inkomsterna! Nu stack jag ut hakan lite! kan ha fel! Ber i så fall om ursäkt! Sen måste man även skilja på "kurs" och "goda råd" för om någon undrar tekniskt om något eller vill veta hur jag får fram "det eller det" i målningen eller kanske det "heligaste" vad jag tänkte när jag målade just "den eller den tavlan" så är det bara att fråga! Och det kostar inget! ;)




\\//\\SÄKER//\\//

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar