onsdag 20 mars 2013

No.14

Färg och form tror jag är en avgörande del i om man tycker om en tavla eller inte. Vissa konstverk är självklart oerhört detaljerade och finmålade som att se ett fotografi, och andra är precis som mina tavlor lite mer grova och målade med yvigare rörelser. Och självklart är det olika människor som tycker om olika slags konst. t.ex de som har en ekonomi för att kunna genomföra köp av målningar i den 7 siffriga klassen, där tror jag att i alla fall en del köpare handlar i spekulationssyfte. Och jag hoppas verkligen att de som köper mina målningar köper dom för att de känner för dom, och inte bara som spekulation. Även om jag kommer ut mer och mer nu vartefter och därmed även priserna naturligt stiger, så hoppas jag som sagt att i alla fall grunden till köpet är för målningens skull.



Målningen är i format 50 x 50 cm/pannå och är ytterligare ett exempel på självlärd teknik för att framställa ett verk i färg och form där de olika materialen reagerar tillsammans och formar sig i mitt autodidacta skapande



Jag vet att man med lätthet kan urskilja mina målningar bland andras, har fått höra det från flera håll nu vart efter från den "etablerade" konstkännar världen, och det tycker jag är väldigt roligt. Och just att ha en egen stil och måla på sitt egna sätt som ingen annan gör eller har gjort tidigare är extra kul, framför allt när man märker att det uppskattas från många betraktare! Jag tror att en del konstnärer hamnar i en "fålla" inom sitt skapande efter att de utbildat sig på diverse olika konstutbildningar och så vidare. Det är självklart inget fel med att utbilda sig tekniskt! Men för min del är jag så kallad "AUTODIDACT" med andra ord självlärd, och det passar mig och mitt "fria skapande" perfekt!



\\//\\SÄKER//\\//


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar