onsdag 27 mars 2013

No.19

Konstnärens värsta fiende!... Inspirations torka! Eller kanske idé torka är en mer passande beskrivning! I alla fall när det gäller mig! Är väldigt produktiv som alla kan se och har även skrivit det tidigare. Oftast verkligen "spritter" det i kroppen efter att få sätta sig i ateljén och gå "All In" i färg och form!



Får se i morgon om jag känner "lust" att skapa något med former som "kan" kännas igen! Eller om det blir något lite mer abstrakt som kräver lite djupare tanke för att se!
Vi får se. "lust och tid" bestämmer!



Men har nu några dagar varit lite lugnt på den fronten. Har egentligen inte haft tid heller, och det känns väldigt temporärt, så jag är absolut inte orolig. I morgon hoppas jag känna mig "fit for fight" i skapar lusten igen! För att förstå känslan så kan man nog gemföra det med en författares skrivarkramp som kanske är lite mer känt. men vill påstå att det är precis samma sak för en målarkonstnär.



\\//\\SÄKER//\\//


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar